ett möte

inboxat och inramat som jag uppfattade det mötet

du kom fram; du var nygift och jag var ensam, som alltid kunde jag lägga till,

vi såg något vi saknat, att prata med någon som lyssnar, så började historien om oss,

inga baktankar, bara prata och bli sedd, inte lurad, trickad, eller inburad,

jag var insluten och omsluten av mitt, ville inte dela med någon, du var glad och öppen, ringde nästa vecka, vi ses, på kaffe,

absolut, kaffe, prata, så var det och blev det, som en film nästan fast bättre,

jag såg dig, med dina uppmärksamma ögon bakom din lugg, såg rakt på mig utan att vika undan, jag vek undan såklart, hur skulle det annars uppfattas, jag trodde att du alltid varit gift inte bara en månad typ, det blev roligt,

en fest för livet och kärleken, en kopp kaffe blev mer.

en ung mans tankar

Lämna en kommentar